Kuntoutus ja Työhyvinvointi
– Intohimona hyvinvointi

Hyvinvointikartano Kaisankoti tarjoaa monipuolisia kuntoutus- ja työhyvinvointipalveluita. Jatkamme presidentinrouva Kaisa Kallion uraauurtavaa työtä kokonaisvaltaisen elämän hallinnan parissa. Suhtaudumme hyvinvointiin intohimoisesti, sillä uskomme, että sen tavoittelu on ihmisoikeus.

Kaisankodissa kuntoutus on valmentavaa, joten kutsumme sitä valmennukseksi. Valmennuksemme perustuu HOT, eli Hyväksymis- ja omistautumisterapiaan, jonka tavoitteena on auttaa ihminen löytämään hyvä tasapaino omassa elämässään. Meillä valmennettava on tiimin jäsen ja tuemme häntä matkalla oman hyvinvointinsa asiantuntijaksi.

Valmennukset voivat olla joko Kela-rahoitteisia tai organisaation itse rahoittamia kursseja.

Intohimona hyvinvointi

Valmennamme ihmisiä löytämään oman elämänsä rikkauden, merkityksen ja tasapainon arjessa.  Opetamme myös taitoja, jotka auttavat kohtaamaan haasteita ja vaikeita tilanteita. Hyvinvoiva ihminen lepää riittävästi, liikkuu sopivasti, nauttii rauhasta, etsii virkistystä, haastaa itsensä, pärjää yksin ja yhdessä muiden kanssa.

Hyvinvointikartano Kaisankodin hyvinvoinnin kehä

Ravitsemuksen tiedosta syömisen taitoon

  • Alustukset syömisen haasteista
  • Harjoitukset
  • Henkilökohtainen ohjaus

Ravintoterapeutti ja positiivisen syömisen puolestapuhuja

Stressi, multitasking ja kiire – Miten suhtautua niihin? Ovatko ne arkipäivääsi? Voiko niihin vaikuttaa?

Työn kuormittavuus, vaatimukset ja työssä jaksaminen.

Työn ja vapaa-ajan yhteensovittaminen.

Tietoisuustaidot – Mindfulnessin avulla käytännön harjoituksia oman elämänhallinnan tueksi.

  • Keskustelua
  • Harjoituksia
  • Valmennusta

Työfysioterapeutti, työnohjaaja ja psykologi

Omien arvojen pohdinta – Mikä on minulle elämässä tärkeää?  Haluanko muuttaa jotain omassa elämässäni voidakseni paremmin? Ymmärrystä omista tottumuksista ja tavoista.

Motivaatio muutokseen ja sen ylläpitämiseen.

Työelämän jatkuvassa muutoksessa pää pinnalla – Onko muutos pysyvä olotila? Miten suhtautua muutokseen? Kuinka selviytyä muutoksen pyörteissä?

  • Keskustelua
  • Harjoituksia
  • Valmennusta

Psykologi ja hyvinvoinnin valmentaja

Fyysinen kunto ja sen vaikutus hyvinvointiin.

Sopivaa liikuntaa sopivassa muodossa.

  • Kävelytesti alussa ja lopussa
  • Terveyskuntotesti alussa ja lopussa
  • Toiminnalliset harjoitukset kurssin aikana
  • Henkilökohtainen liikuntaohjelma

Työfysioterapeutti, liikunnan asiantuntija, työnohjaaja

Unen ja palautumisen tärkeys. Palauttavan unen ja levon saavuttaminen.

  • Firstbeat-mittaus ja henkilökohtainen palaute sekä tavoitteet valmennuksen alussa ja lopussa
  • Unen seuranta Beddit-laitteella
  • Luennot ja alustukset
  • Harjoitukset

Asiantuntijalääkäri
Terveydenhoitaja

X