Työvire

Kaisankoti on pitkän kuntoutuskokemuksen ja työelämän tuntemuksen pohjalta suunnitellut työyhteisöille Työvire-valmennuksen. Työvire lisää ihmisen työkykyä ja positiivista virettä toimia. Valmennus tukee yrityksiä ja organisaatioita muutos- ja kehittämistilanteissa.

Virkistyspäivät ja tyhy

Virkistyspäivät Kaisankodissa edistävät kokonaisvaltaista hyvinvointia ja tarjoavat hauskaa yhdessäoloa kiireettömässä ilmapiirissä.

Virkistyspäivä voi liikunnan lisäksi sisältää kulttuurilähtöisiä ja henkistä hyvinvointia tukevia palveluja, joissa tarjoamme aikaa rauhoittumiselle, pohdiskelulle sekä yhdessäololle.

Hyvinvointikartano Kaisankodin hyvinvoinnin kehä

Ravitsemuksen tiedosta syömisen taitoon

  • Alustukset syömisen haasteista
  • Harjoitukset
  • Henkilökohtainen ohjaus

Ravintoterapeutti ja positiivisen syömisen puolestapuhuja

Stressi, multitasking ja kiire – Miten suhtautua niihin? Ovatko ne arkipäivääsi? Voiko niihin vaikuttaa?

Työn kuormittavuus, vaatimukset ja työssä jaksaminen.

Työn ja vapaa-ajan yhteensovittaminen.

Tietoisuustaidot – Mindfulnessin avulla käytännön harjoituksia oman elämänhallinnan tueksi.

  • Keskustelua
  • Harjoituksia
  • Valmennusta

Työfysioterapeutti, työnohjaaja ja psykologi

Omien arvojen pohdinta – Mikä on minulle elämässä tärkeää?  Haluanko muuttaa jotain omassa elämässäni voidakseni paremmin? Ymmärrystä omista tottumuksista ja tavoista.

Motivaatio muutokseen ja sen ylläpitämiseen.

Työelämän jatkuvassa muutoksessa pää pinnalla – Onko muutos pysyvä olotila? Miten suhtautua muutokseen? Kuinka selviytyä muutoksen pyörteissä?

  • Keskustelua
  • Harjoituksia
  • Valmennusta

Psykologi ja hyvinvoinnin valmentaja

Fyysinen kunto ja sen vaikutus hyvinvointiin.

Sopivaa liikuntaa sopivassa muodossa.

  • Kävelytesti alussa ja lopussa
  • Terveyskuntotesti alussa ja lopussa
  • Toiminnalliset harjoitukset kurssin aikana
  • Henkilökohtainen liikuntaohjelma

Työfysioterapeutti, liikunnan asiantuntija, työnohjaaja

Unen ja palautumisen tärkeys. Palauttavan unen ja levon saavuttaminen.

  • Firstbeat-mittaus ja henkilökohtainen palaute sekä tavoitteet valmennuksen alussa ja lopussa
  • Unen seuranta Beddit-laitteella
  • Luennot ja alustukset
  • Harjoitukset

Asiantuntijalääkäri
Terveydenhoitaja

X