Vireyttä ja energiaa tiimiin

Hyvinvointikartano Kaisankodin virkistyspäivät edistävät kokonaisvaltaista hyvinvointia ja tarjoavat hauskaa yhdessäoloa kiireettömässä ilmapiirissä. Virkistyspäivä voi liikunnallisten palveluiden lisäksi sisältää kulttuurilähtöisiä ja henkistä hyvinvointia tukevia palveluja, joissa tarjoamme aikaa rauhoittumiselle, pohdiskelulle sekä yhdessäololle.

Alla olevat kokonaisuudet ovat kestoltaan 45–120 min ja soveltuvat pääasiallisesti 10–15 henkilön ryhmille. Hinta alkaen 23 €/ hlö. Minimiveloitus on 10 henkilön mukaan. Tai kysy tarjous ryhmällesi!

Harmoniaa ja hyvinvointia

Keho ja mieli – Hyvän olon venyttely tunnilla kuulostellaan kehoa ja availlaan kireyksiä lempeästi. Venytyksiä voidaan tehdä aktiivisesti rauhallisen liikkeen kautta tai viipyä venytysasennossa pitempään. Musiikki ja liikkeet yhdessä rauhoittavat ja rentouttavat sekä mieltä että kehoa. Harjoitus voidaan päättää rentousharjoitukseen, jolloin sinulla on hetki aikaa vain olla. Kesto 45 min/max 15 hlö

Mielen ja kehon metsä tarjoaa rauhoittavan hetken voimauttavan luonnon ympäröimänä. Kokonaisuudessa yhdistyvät mindfullness, rentoutuminen ja lempeät keholliset harjoitteet. Ohjaus toteutetaan metsän keskellä, joten kokonaisuudella on säävaraus. Kesto 60 min/max 15 hlö

Lihaskuntoa ja toiminnallisuutta

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka parantaa voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Liikkeitä rytmitetään syventämällä hengitystä, joka lisää mm. kehotietoisuutta. Pilates sopii kaikille liikkujille. Se on looginen ja aina uusia haasteita tarjoava liikuntamuoto. Kesto 45 min/max 12 hlö

Tasapainotreeni on avain kehonhallintaan. Harjoitellaan tasapainoa sekä välineiden kanssa että ilman. Myös liikekontrolli ja koordinaatio paranevat. Välineinä voi olla tasapainotyyny, bosu-pallo tai erilaisista välineistä voidaan rakentaa tasapainorata, jota pitkin edetessä tasapainoreaktiot kehittyvät kuin huomaamatta. Kesto 45 min/max 15 hlö

Sauvakävely– on kaikille sopiva kuntoilumuoto ulkona raittiissa ilmassa. Lenkin yhteyteen on mahdollista yhdistää venyttely- ja liikkuvuusharjoituksia. Ohjaajan opastuksella ja oikean sauvakävelytekniikan avulla kehität omaa kestävyysharjoittelua ja parannat hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa eli aerobista kuntoa. Sauvakävely on helppoa, hauskaa ja tehokasta yhdessä liikkumista. Inspiroiva tapa viettää myös palaveria! Kesto 45 min/max 15 hlö

Body Circuit- training on kuntopiiriharjoitus, jossa treenataan monipuolisesti koko keho läpi hyödyntäen kehonpainoa tai erilaisia kuntoiluvälineitä. Harjoittelu sopii kaikille ja voidaan toteuttaa sekä sisällä että ulkona. Kesto 45 min/max 15 hlö

Flexibar on ainutlaatuinen, syvien lihasten vahvistamiseen kehitetty harjoitusväline, jota tällä tunnilla käytetään monipuolisesti seisten, istuen, maaten ja liikkuen. Välineen tehokkuus perustuu sen heiluriliikkeeseen, joka tuotetaan aktiivisesti omalla keholla. Heiluriliike tuottaa ärsykkeen kehon syville lihaksille ja laittaa ne töihin! Sen lisäksi liik-keet vaikuttavat hartiaseudun, selän, lantion ja vatsan lihaksiin. Ei sovellu raskauden viimeisellä kolmanneksella oleville tai syöpäpotilaille. Kesto 45 min/max 12 hlö

Vauhtia ja kestävyyttä

Core Training: Monipuolista keskivartalon hallintaa kehonpainolla ja erilaisin välinein. Tunti yhdistelee toiminnallisia harjoitteita kehon pieniä syviä lihaksia aktivoiviin liikkeisiin parhaan tehokkuuden takaamiseksi. Tunnin jälkeen keskivartalo ja ryhti kiittää. Kesto 45 min/max 15 hlö

Kiertoharjoittelu: Kiertoharjoittelussa on 6 – 12 liikettä, joissa hyödynnetään mm. kehon omaa painoa, kahvakuulia ja jumppapalloja. Soveltuu kaikille ja jokainen tekee oman harjoitteen oman kunnon mukaan. Liikkeitä on mahdollista muokata jokaiselle sopivaksi. Tehokas ja reipas liikuntamuoto, joka kehittää kestävyyttä ja lihaskuntoa. Vesipullolle ja hikipyyhkeelle tarvetta! Kesto 45 min/max 12 hlö

Spiral Stabilaatio on kehonhallinta- ja terapiamenetelmä, jonka tavoitteena on koko kehon hallittu ja optimaalinen liikesuoritus spiraalimaisten lihasketjujen aktivoimisen avulla. Harjoittelussa käytetään apuvälineenä mm. vastuskuminauhaa. Menetelmä on tehokas apu selkäkipujen ja -selkäsairauksien hoidossa ja ennaltaehkäisyssä. Kesto 45 min/max 10 hlö

Kuntonyrkkeily on tehokasta, hauskaa ja täysin turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Lajissa saadaan veri kiertämään ja ylävartalo tehokkaasti liikkeelle. Kehittää myös keskivartalon lihaksistoa. Erinomaista liikuntaa istumatyön jumittamille lihaksille. Kesto 45 min/max 14 hlö

Kahvakuulaharjoittelu kehittää kaikkia kunnon osa-alueita: voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, tasapainoa ja koordinaatiota. Kahvakuulaharjoittelu perustuu toiminnallisuuteen, jossa harjoitetaan liikeketjujen kautta useampia lihasryhmiä. Istumatyön vastapainoksi tarvitaan fyysistä rasitusta. Nyt ei tarvitse lähteä ojankaivuuseen tai metsä-töihin, vaan kahvakuulatreeni tarjoaa niille tehokkaan vaihtoehdon. Kesto 45 min/max 15 hlö

Vesiliikuntaa

AquaInterval harjoittelussa on ideana nopea- ja hidastempoisen harjoittelun vaihtelu. Vesi toimii tehokkaana vastuksena. Harjoitukseen kuuluu alkuverryttelyt ja loppuvenyttely. Kesto 30 min/max 15 hlö

AquaRelaxing yhdistää vedessä tapahtuvan rauhallisen liikkuvuusharjoittelun sekä saunan lämmössä rentoutumisen kehoa ja mieltä huoltavaksi elämykseksi. Nautintoa täydentää lopussa porealtaassa rentoutuminen. Kesto 30 min/max 15 hlö

HydroDiscossa heittäydytään iloiseen liikkeeseen vedessä 80-luvun hittien innoittamana. Hauska ja tehokas vesiliikuntatunti tempaa koko porukan mukaan ja tunnelman huippuun. Kesto 30 min/max 15 hlö

Elämyksiä ja yhdessäoloa

Kädentaitopajassa aloittelijankin kädet loihtivat mitä ihastuttavimpia helmikoruja, huovutettuja koristeita tai kankaanpainantatöitä. Nauti askartelun FLOW-tilasta.
Kesto 90 min/max 15 hlö. Hinnoitellaan erikseen ryhmäkoon ja valitun aiheen materiaalien mukaan.

Jousiammunta on rentouttavana lajina erittäin hyvä vastapaino nykypäivän kiireiselle elämänrytmille, Jousella ampumiseen ei tarvita fyysistä voimaa vaan suurin työ tehdään henkisellä puolella ja korvien välissä. Osuakseen taulun keskelle täytyy tietenkin ensin hallita oikea suoritustekniikka, mutta ennen kaikkea täytyy hallita oma itsesi! Jousiammunta on laji jossa suurin kilpakumppani olet sinä itse. Kesto 60 min/max 15 hlö

Freymannien kierros on kokonaisuus, joka nostaa yhteishengen, hymyn ja hyvän olon huippuunsa ryhmän toteuttaessa leikkimielisitä rastitehtäviä 1900-luvun alun hengessä kartanon viehättävässä puistoympäristössä. Freymannin kierros on mainio keino tiimiyttää, rentouttaa ja nostattaa positiivista yhteishenkeä ryhmän kesken.

Kesto 90 min.

Frisbeegolf: Kartanomiljöömme 8-ratainen frisbeegolf –rata tarjoaa mukavaa ajanvietettä yksin, kaksin tai ryhmässä. Rata soveltuu hyvin vasta-alkajille, mutta tarjoaa haasteitakin mm. maaston muotojen kanssa. Frisbeegolfissa heitetään tarkoitukseen suunniteltua frisbeetä koriin ja vähiten yhdellä väylällä heittoja tarvinnut voittaa. Tässä lajissa tarkkuus ja hyvä heittokäsi ratkaisevat, vaikka toki tuurillakin voi olla merkitystä! Kesto 60 min

Suunnittelemme mielellämme kanssanne eri pituisia kokonaisuuksia aina muutamasta tunnista koko päivän ohjelmaan.
Ota yhteyttä myynti(at)kaisankoti.fi tai puh. 09 8871 9252.
X